Hem après sobre sostenibilitat

A finals de gener d’enguany l’Escola Andersen on aprenen els meus fills, em va convidar a xerrar sobre sostenibilitat a les aules d’ESO.

Definir sostenibilitat, posant com exemple el Projecte Sèpia a la badia de Roses i Pals, introduir els Objectius de Desenvolupament Sostenible i tractar aspecte tangibles -mobilitat, energia, aigua i residus-, sobre els que podem actuar cada dia i trobar alternatives van centrar la xerrada. Explicar el cicle del carboni i lligar-lo al canvi climàtic ens va ajudar a entendre perquè hi ha inquietud i consciència per cuidar el planeta. Les estudiants van preguntar i mostrar preocupació per un futur que s’escalfa a nivell social i medi ambiental. Socialment ja ho diu Jaume Plensa “La Declaració dels Drets Humans és un poema extraordinari sobre el desig de l’ésser humà de ser millor però no s’aplica“. I, respecte al medi ambient l’ús d’energia finita i el residu plàstic van portar més atenció i possibles treballs sobre Sir David John Cameron MacKay i l’hidrogen.

La sostenibilitat econòmica també la vam tractar -més amb l’alumnat de 4rt-, introduint l’economia circular, fent assemblar producció i consum amb la natura, a més de mostrar oportunitats de negoci dins el concepte Multi-R i la col·laboració. Ens vam acomiadar amb un vídeo per trencar estàndars:

Gràcies mestres i alumnes per donar-me l’oportunitat de seguir aprenent!

Compartir