Categories
Valors: tot acompanya!

Temps

Desperta un nou dia amb despertador intern, de so, de la vibració al canell o de companyia propera. Al poc ens aclimatarem i sabrem si fa fred o calor. Temps, una paraula que tenim present constantment per coses a fer i per sensacions. Ara li donem més inportància pel canvi climàtic lligat al temps present i futur. “Great Perhaps”

Desperto, vaig a córrer al parc tenint en compte una franja horària però sense imposar-me un temps per fer una distància. Un dia 4, un dia 5 i algun casual 7. En companyia els dissabtes de tan en quan 10km, més aquestes vacances que no treballo caps de setmana. Vaig fent anys i ja no estic igual. Un cop arribes a una obligació acotada no miro el rellotge ni espero el final del temps perquè passen coses mentrestant.

Córrer amb Mossenaires Terrassa

Durant la pandèmia em van dir que es patia més angoixa perquè no es podien fer plans, havíem de viure al dia i costava. Així vam passar els estius de 2020 i 2021 improvitsant dia a dia les vacances. Aquestes del 2022 vam ajustar-nos a dies, pressupost i a l’oferta minvada de llocs on estar. Així vam anar 5 dies al Càmping Riera de Merlès, un entorn on havia estat de monitor de casal d’estiu, ja fa un temps. Viatge en cotxe elèctric de la Cooperativa Som Mobilitat, estada en tenda, alimentació mixta al terreny i al restaurant del càmping i activitats al propi càmping i a l’entorn de la riera.

Viatge: disposar d’un cotxe elèctric durant 10 dies et fa viure el temps d’una altra manera: conducció més pacífica, contaminació casi zero i càrrega, malgat també sigui amb mànega, molt més lenta, oh!! Però no passa res, el dia abans del viatge, 2h per carregar al 100% al punt de càrrega de Rubí Brilla amb un llibre “Irse de casa” i passeig pel centre de la ciutat. Arribada al càmping al 58% de bateria, després d’anar per carretara i autovia a 100km/h màxim en mode eco. Al tornar més fàcil, dinant al Viena de Manresa, vam poder carregar a prop en un lloc públic compatible amb electromaps, l’app que ens va acompanyar durant els dies de lloguer i que la cooperativa ens proveix amb el cotxe en forma de clauer.

Entorn: segueix preciós el paissatge i els sons de bosc pre-pirinenc amb un contrast de llum que dóna el sol i el cel clar de matí, els núvols de tarda que donen tormenta i baixada de temperatures -temps de màximes històriques-, i les nits d’estels, acompanyades del cant d’animals de nit, converses de veïnes fins les 23 i d’aigua corrent. L’aigua de la riera s’escolta menys, és menys clara i presenta nivells més baixos respecte a 30 anys enrere -temps de sequera. Al càmping vam despertar preguntes al ser els únics que lluíem cotxe elèctric, anàvem a comprar amb bossa de pà i portàvem al necesser pastilles de sabó, a més d’altres accions que també fem durant les vacances per minimitzar els impactes sobre l’entorn.

Activitat: al càmping piscina, tennis de taula, estones de lectura i pantalles principalment, i aprofitant que el restaurant disposava de TV -que no tenim a casa-, vam poder gaudir del partit de Super Copa d’Europa entre el Reial Madrid i l’Eintracht Frankfurt amb aficions de tots colors. Els voltants de la riera donen molt per descobrir durant 5 dies, així vam passejar, banyar-nos i sortir a còrrer alguns matins. Les animadores del càmping també ens van convocar a totes les persones residents a veure i saber sobre constel·lacions i llàgrimes de Sant Llorenç. I hem passat moltes estones llegint i aixecant més sovint la vista per contemplar un paissatge que hem de conservar.

I així hem passat un temps que ens ha fet sonar més la vida!! (dibuix 4)